Про впровадження Міжнародної науково-освітньої програми GLOBE в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України

/Files/images/ConceptualSymbolofaGreenEarthGlobeGraphics3.jpgЗ метою виконання завдань екологічної освіти, сформульованих на Міжурядовій конференції з екологічної освіти (Тбілісі, 1977 р.), та у зв’язку з рішеннями, прийнятими на Конференції ООН з навколишнього середовища та розвитку (Ріо-де-Жанейро, 1992 р.) про важливість екологічної освіти для сталого розвитку суспільства 22 квітня 1995 року, було запроваджено міжнародну програму GLOBE – «Глобальне вивчення та спостереження з метою поліпшення довкілля». GLOBE - це міжнародний практичний науково-освітній проект, який об'єднує зусилля учнів, учителів і вчених-дослідників з метою отримання додаткової інформації про навколишнє середовище шляхом збору даних і проведення спостережень.

Головною метою програми є підвищення розуміння учнями навколишнього середовища та природничих наук; сприяння покращенню наукового розуміння Землі як системи; побудова та підтримання глобальної спільноти учнів, вчителів та громадян і заохочення наступних поколінь вчених та громадян світу до діяльності з метою поліпшення довкілля.

На сьогодні у програмі беруть участь 112 країн світу. Проект GLOBE об’єднує понад 58 тис. вчителів-тренерів, що представляють близько 24 тис. шкіл по всьому світу. Більше ніж 1,5 мільйонів учнів взяли участь у програмі. Наукова електронна база GLOBE нараховує понад 23 мільйони вимірювань, зроблених учнями для їх дослідницьких наукових проектів.

Програмою GLOBE нині визначено шість напрямків наукових досліджень:

1.Атмосферні дослідження.

2.Гідрологічні дослідження.

3.Вивчення ґрунтів (ґрунтознавство).

4.Дослідження наземного покриву і біологічні вимірювання.

5.Вимірювання за допомогою GPS.

6.Вивчення пір року.

З метою розвитку та адаптації програми GLOBE в Україні Національним еколого-натуралістичним центром розроблений український сайт програми – globe.org.ua, де розміщені матеріали та методика впровадження програми GLOBE в школах та позашкільних навчальних закладах. Також на сайті постійно оновлюються та розміщуються останні новини, розробки та досягнення учасників програми з усього світу, оголошується проведення місцевих та міжнародних вебінарів для вчителів, партнерів та учасників програми, методичні рекомендації по роботі за протоколами програми, інструктивні матеріали, методологічний збірник «GLOBE в Україні», посібник для вчителів «Програма GLOBE (глобальне вивчення і спостереження з метою поліпшення довкілля)» тощо. Для полегшення роботи з англомовними протоколами для вчителів, вихователів, учнів та батьків на сайті міститься путівник користування англомовним сайтом (globe.gov), де показано покроковий порядок реєстрації, редагування та внесення даних у міжнародну базу

Вчителі можуть використовувати матеріали сайту, зокрема протоколи, з метою внесення практичного елементу до уроків біології, екології, фізики, географії та навіть англійської мови, обираючи той вид досліджень та занять, які допоможуть їм досягти поставлених навчальних цілей. Практичні дані, отримані через виконання завдань програми GLOBE, можна використати як основу для науково-дослідницьких робіт.

З квітня 2013 року Україна вперше за 14 років участі в програмі увійшла до складу Міжнародної Ради GLOBE країн Європи та Азії, що відкриває нові можливості для здійснення міжнародного обміну досвідом роботи в рамках програми GLOBE.

Про Міжнародну науково-освітню програму GLOBE

************************************************************************

Про реалізацію обласного історико-краєзнавчого проекту «Історія шкіл Миколаївщини"

/Files/images/Wikipedia-logo-v2-uk.pngНа виконання наказу департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської обласної державної адміністрації від 29 січня 2014 року № 48 «Про реалізацію обласного історико-краєзнавчого проекту «Історія шкіл Миколаївщини», відповідно до плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 24 лютого 2014 року на базі МОІППО відбудеться навчально-методичний семінар для районних координаторів проекту.
Програмою навчально-методичного семінару передбачається:
Ознайомлення районних координаторів проекту з метою, основними завданнями та етапами реалізації обласного краєзнавчого проекту «Історія шкіл Миколаївщини».
Оволодіння районними координаторами проекту основами роботи у середовищі «Регіональна Вікіпедія».
Створення перших сторінок історії шкіл Миколаївської області у «Регіональній Вікіпедії».

Із метою ефективної роботи районних координаторів у процесі проведення семінару кожен із районних координаторів повинен мати текст історії однієї школи району та декілька фото в електронному варіанті. Орієнтовна структура тексту історії школи подається в додатку.

Просимо до 20 лютого 2014 року надати такі дані про районних координаторів проекту: ім'я, прізвище, по батькові, місце роботи, посаду, адресу електронної пошти. Інформацію надсилати на електронну адресу: ddesjatov@ukr.net.

Початок роботи семінару о 10.00.
Реєстрація учасників проводитиметься з 9.00 у кабінеті № 29.

Орієнтовна структура тексту історії школи

************************************************************************

Всеукраїнський культурно-виховний проект "10 визначних місць України"

/Files/images/1368722473.jpgІнститутом інноваційних технологій і змісту освіти запроваджено культурологічно-виховний проект «Десять визначних місць України».

Метою проекту є популяризація культурного розмаїття, історичної спадщини України; формування історичної пам’яті підростаючого покоління; забезпечення духовної єдності поколінь через активні форми і методи навчання та виховання. Проект передбачає відвідування учнями протягом їх навчання у школі визначних історичних та культурних місць України.

Презентаційні матеріали проведення культурологічно-виховного проекту «Десяти визначних місць України» розміщено на сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти www.iitzo.gov.ua

Методичні рекомендації щодо проведення культурологічно-виховного проекту «Десять визначних місць України»
Кiлькiсть переглядiв: 988