Безбар’єрність. Рівні підтримки дитини з особливими освітніми потребами

Безбар’єрність. Рівні підтримки дитини з особливими освітніми потребами

Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовується з урахуванням рівнів підтримки. Згідно з визначеним рівнем підтримки дитині з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.

Рівні підтримки – це обсяг тимчасової або постійної підтримки в освітньому процесі дітей, які цього потребують, відповідно до їх індивідуальних потреб.

Рівні підтримки визначаються згідно з додатком 2 Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530).

Всього нараховується п’ять рівнів підтримки. Для кожного зазначено:

✅ критерії визначення,

✅ умови забезпечення підтримки,

✅ фінансове забезпечення,

✅ механізм отримання підтримки в освітньому процесі,

✅ індивідуальна освітня траєкторія, механізми її реалізації,

✅ забезпеченнядопоміжнимизасобаминавчання,

✅ облаштування освітнього середовища.

Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти є одним із основних завдань інклюзивно-ресурсного центру. Рекомендований рівень підтримки в закладі освіти зазначається у висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи.

❗ ВАЖЛИВО! Для дітей, у яких виникають труднощі під час навчання та які потребують постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі, за рішенням закладу освіти може надаватися підтримка першого рівня.

Для отримання підтримки першого рівня за рішенням закладу освіти:

 за письмовою заявою одного з батьків або іншого законного представника керівник закладу освіти утворює команду психолого-педагогічного супроводу;

 команда психолого-педагогічного супроводу проводить оцінку та визначає потребу у наданні підтримки першого рівня або рекомендує звернутися для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини до інклюзивно-ресурсного центру;

 на підставі рішення команди психолого-педагогічного супроводу, зафіксованого у протоколі про потребу підтримки першого рівня, складається індивідуальна програма розвитку та/або індивідуальний навчальний план.

Кiлькiсть переглядiв: 8