Проведення майстер-класу у Возсіятській ЗОШ І-ІІІ ступенів «Переваги та перспективи розвитку STEM-освіти. Методи та інструменти реалізації STEM-навчання»

В рамках проведення ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «STEM-освіта: стан впровадження та перспективи розвитку», 9 листопада в стінах Возсіятської ЗОШ І-ІІІ ступенів Єланецької РДА вчителем математики Твердохліб Надією Миколаївною було проведено майстер-клас «Переваги та перспективи розвитку STEM-освіти. Методи та інструменти реалізації STEM-навчання».

На даному заході вчитель розкрила основні поняття та аспекти сучасної STEM-освіти, які її перспективи розвитку саме в нашому навчальному закладі. Надія Миколаївна пояснила, що, працюючи в сучасній школі, вчитель повинен чітко усвідомлювати, що STEM-навчання поєднує в собі міждисциплінарний, проектно-, проблемно- та практико-орієнтовані підходи, адже саме проектна діяльність створює умови для творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує їх мовленнєві, соціокультурні та інформаційні компетенції.

Вчителем були продемонстровані та доведені переваги STEM-освіти. Щоб не виникало безлічі питань, яким же чином (при недостатньому фінансуванні освіти) орієнтуватися на STEM-підходи під час навчання дітей, Твердохліб Н.М. показала на прикладі, як на уроках математики розвинути навички, необхідні для набуття STEM-професій.

1. Розвиток креативного мислення шляхом розв’язання задач, які передбачають творчого підходу, як до складання самої задачі за малюнком (як приклад), так і складання учнями казок, есе, віршів за поданими темами.

2. Показати прикладну направленість у поєднанні наук. Як приклад, розв’язування задач економічного змісту, задачі на суміші (математика-хімія) і т.д.

3. Поєднання декількох наук та мистецтва. Учні повинні розуміти, що сучасне мистецтво – це може бути поєднання деяких геометричних фігур, тіл. Вчитель може запропонувати дітям намалювати картини за допомогою геометричних фігур.

4. Ознайомлення учнів з етапами наукового пізнання. Так, розв’язуючи подані завдання, учні можуть висовувати власні гіпотези щодо розв’язання даної проблеми. А для того, щоб висунута гіпотеза мала місце бути правильною, за нею слідує експеримент.

5. Виконання проектної та пошукової роботи.

6. Самостійна робота з текстом. Як відомо, на даний час дуже багато інформації нам надходить саме в текстовому вигляді. Тому ми, вчителі, повинні навчити своїх учнів самостійно виокремлювати головне в тексті та опрацьовувати дані, що в ньому прописані.

7. Виконання лабораторних робіт на уроках математики. Надія Миколаївна показала як за допомогою звичайного аркуша А4 можна вивчати такі теми з курсу математики як «Вимірювання відрізків», «Суміжні і вертикальні кути», «Види кутів», «Властивості паралелограма», «Паралельність та перпендикулярність площин» і т.д.

8. Ознайомлення з програмним забезпеченням, використання яких зменшує витрату часу на виконання тих чи інших поставлених завдань (MathCad, Gran, MS Excel та ін.)

9. Виконання завдань, що спрямовані на розвиток валеологічних, екологічних та патріотичних цінностей учнів.

10. Вміння спілкуватися іноземною мовою. На уроках математики, вивчаючи певні теми, можна основні терміни подати ще й англійською мовою. Також завдання до вправ можна подавати двома мовами. Наприклад, «Спростити вираз – Simplify the expression»

Підводячи підсумки даного майстер-класу, всі учасники дійшли висновку, що все це потребує великих затрат сил і часу вчителя, але результати не змусять себе довго чекати. Тож будьмо сучасними, крокуймо в ногу з часом інформаційних технологій, будемо докладати максимум зусиль для становлення майбутнього STEM-професіонала.

/Files/images/romanets_22/STEM1.JPG/Files/images/romanets_22/STEM2.JPG /Files/images/romanets_22/STEM3.JPG/Files/images/romanets_22/STEM4.JPG/Files/images/romanets_22/STEM5.JPG/Files/images/romanets_22/STEM6.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 105